Kunstnerpresentasjon Deltakelse: Oddvar I.N Daren

Oddvar I. N. Daren deltar på utstillingen Deltakelse med verket YouSee. I kveld presenterer han sitt kunstnerskap. Velkommen!

Oddvar I. N. Daren arbeider over ett bredt felt av teknikker og materialer, for eksempel maleri, objekter, skulptur og landskapskunst. Mange av verkene er stedsspesifikke, og utnytter og forsterker ofte de stedlige egenskapene med lys, speiling og refleksjon.

Han har laget en rekke verk i offentlig rom, og av utstillinger de seneste åren kan nevnes Stille revolt på Museet for samtidskunst i Oslo, Roots på Bodø Kunstforening (sammen med Leiken Vik) og Going in Circles Trondhjems kunstforening. Sist hans verk ble vist på TKM var i utstillingen Blodig alvor i 2010.

Daren er utdannet ved Kunstakademiet i Trondheim 1977-81 og Jan van Eyck-akademiet i Maastricht 1982-84. Han har hatt en rekke verv og roller i norsk kunstliv, blant annet som kunstnerisk konsulent for Operahuset i Oslo